Inclusief onderwijs vraagt van ons dat we leren omdenken van ‘casus’ naar ‘context’: van individuele arrangementen naar het voorbereiden van de onderwijscontext op diversiteit. Sofie neemt het publiek mee in hoe inclusief onderwijs de hefboom kan zijn voor kwalitatief goed onderwijs, voor elk kind....
En waarom dit gepaard gaat met ‘revolutie’ en met meer samenwerking, autonomie en werkplezier voor onderwijsprofessionals.
Leerdoelen:
Deelnemers
-krijgen meer inzicht in de theoretische kaders rond diversiteit en inclusie in het onderwijs.
-meer inzicht in begrippen als diversiteit, kruispuntdenken, inclusie, inclusief onderwijs, inclusieve pedagogiek.
-krijgen handvatten aangereikt om met een ‘inclusieve bril’ te kijken naar je eigen organisatie.
-krijgen houvast om dilemma’s in de dagelijkse praktijk met collega’s te bespreken.
Voor wie?
Voor professionals werkzaam in de kinderopvang, onderwijs po, vo, MBO/ HBO, beleid of onderzoek.
Leeftijdscategorie: niet gebonden.