In de kinderopvang is samenwerken met ouders, ook wel pedagogisch partnerschap, een belangrijk thema. Om het kind te leren kennen en daar een band mee op te bouwen, zijn ouders de eerste bron om informatie te verkrijgen.
Su’en Verweij, pedagoog bij Groot Rotterdam en
Loes van den Bulk, pedagogisch medewerker bij Groot Rotterdam & student Pedagogische Wetenschappen
In deze sessie, korte presentatie, ervaringsverhaal en actieve werkvorm, wordt een inkijkje gegeven in de ouderschapskringen georganiseerd door IndeBuurt033 in de gemeente Amersfoort.
Dr. Lidewij Warris, jeugdarts KNMG en AIOS arts M+G, GGD regio Utrecht
‘Kinderen Centraal’ wordt veel gehoord in het huidige beleid, maar strookt dit met meer steun en aandacht voor het ouderperspectief? Hoe kan een brug worden geslagen tussen deze schijnbare tegenstelling?
Drs. Caroline Vink, senior adviseur NJI
en
Sylvia Vlaardingenbroek, Vakgroepleider Opgroeien & opvoeden NJI
Het is essentieel om preventieve ondersteuning aan te laten sluiten bij het perspectief van ouders. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Welke dilemma's spelen en wat zou jij doen in verschillende situaties?
Ibtissam Abaaziz, Senior-onderzoeker, Kenniscentrum Governance of Urban Transitions – De Haagse Hogeschool
Sofie Sergeant start haar verhaal met een zachte waarschuwing: Inclusief onderwijs betekent niet: “Verwelkom alle leerlingen in de reguliere klas en ga dan op dezelfde vertrouwde voet verder.”
Dr. Sofie Sergeant, hoofddocent Burgerschap & Inclusie aan de Hogeschool Utrecht